• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lån utan fast jobb (men med bra lön)

T

Timanställd

Gäst
Poäng: 0
Jag har ingen fast anställning, däremot har jag haft 3 olika timanställningar där jag har pusslat ihop en massa timmar.

Min totala inkomst (brutto) som jag kan visa upp lönespecar på är;
November; 32 000
December; 37 000
Januari; 30 000
Februari; 44 000

(Kan gå tillbaka ett par månader till, och då skulle lönen ligga kring 20-25000/månad)

Min UC är mindre kul. Jag har Blancolån på 277000, och ett maxat kreditkort på 30000 kronor, med en deklarerad inkomst på 116 000 kronor (den har varit högre tidigare, därav att jag kunnat dra på mig lånen). 2 förfrågningar kvar.
Min UC-score ligger dock "bara" på 7.2.

Jag har ca 40 000 kvar i "osynliga lån" som jag helst skulle vilja lösa så snabbt som möjligt, samt ett lån hos Norwegian med 17% ränta som jag gärna löser in också.

Hur skulle ni bedöma mina chanser att få lån någonstans? Eller det är i princip bara fast anställning som räknas?

---

Jag kommer få ut en hel del pengar även i mars, och få tillbaka en rejäl slant på skatten, så om jag löser hela (eller stora delar av) kreditkortet, så borde jag väl kunna få ner min score ännu mer?
Skulle det hjälpa mig nämnvärt, eller det är fortfarande den fasta anställningen som det hänger på?

Tack på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
942
Mottagna reaktioner
512
Poäng
577
Vet inte hur mycket anställningen spelar roll (säkert en del), men betalar du ner kreditkortet kommer UC sjunka dramatiskt! Det är min erfarenhet i alla fall. Lycka till
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Vilket belopp är det du behöver lån på?
Talar vi om 50.000 eller 500.000?
 
T

Timanställd

Gäst
Poäng: 0
Vilket belopp är det du behöver lån på?
Talar vi om 50.000 eller 500.000?

Helst skulle jag vilja få så jag kan lösa in de osynliga lånen (ca 40 000), samt kreditkortet (30 000) och lånet från Norwegian (55000).
I så fall 125 000, men det anser jag själv vara orealistiskt. Speciellt eftersom jag då vill ha en ränta som slår min nuvarande hos Norwegian (17%).

Nästa steg är 70 000 kronor, så jag kan lösa in de osynliga lånen och kreditkortet.

Det "sista" steget är 40 000 kronor, så jag åtminstone blir fri från snabblånen.
(Med det sagt så är såklart varenda krona som jag kan lägga om till ett vanligt lån istället för snabblån en bra affär, så även lån runt 15-2000 kronor skulle såklart vara till hjälp. Men jag vill helst inte ha för låga, då jag vill kunna hålla reda på mina lån)
 
T

Timanställd

Gäst
Poäng: 0
Vet inte hur mycket anställningen spelar roll (säkert en del), men betalar du ner kreditkortet kommer UC sjunka dramatiskt! Det är min erfarenhet i alla fall. Lycka till

Tror du jag skulle komma ner till under 5% (det är väl då man hamnar på "bra kreditvärdighet")?
Jag har ju fortfarande fruktansvärt hög skuldsättningsgrad sett till min deklarerade inkomst.

Jag skulle förmodligen kunna slänga in 15000-20000 kronor där tillfälligt över nästa månadsskifte.
 
M

Maximilian

Gäst
Poäng: 0
Du kan inte garantera ett skit. Passa dig med vad du skriver, du kan nämligen sabba för folk.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp